Szukaj na tym blogu

22 paź 2017

10 błędów popełnianych przez bloggerów


W tym poście przedstawię Ci 10 błędów, które według mnie popełniają bloggerzy i które skutecznie zniechęcają mnie do czytania. Pamiętaj że to tylko moja opinia, z którą nie musisz się zgadzać. W komentarzu koniecznie napisz, czego ty nie lubisz w blogosferze.


1. Wymiana obs i kom. Nie ma to, jak budowanie sztucznych statystyk, no ale co kto lubi :)

2. Ciągłe przerwy. O tak, to coś o mnie! Znika, nie ma jej jakiś czas i znowu powraca. Ehhh...

3. Kradzież zdjęć z internetu. Rzecz, którą robi bardzo wiele osób, ale niewiele zdaje sobie z tego sprawę. Fakt, że ktoś wrzucił do internetu zdjęcie, nie oznacza, że możesz robić z nim, co tylko chcesz. Jeśli chciałbyś poczytać o tym, skąd legalnie biorę zdjęcia na bloga, odsyłam was do tego wpisu.

4. Nieestetyczny wygląd bloga. Wiem, każdy ma inny gust, ale pomarańczowe tło, jaskrawozielona czcionka i spadające serduszka w tle po prostu nie wyglądają dobrze i zdecydowanie zniechęcają do dalszego czytania.

5. Długi czas ładowania się strony. Nie wszyscy mają superszybkie łącze internetowe lub cierpliwość, aby czekać, aż twój blog się załaduje.

6. Spamowanie. Z pewnością na twoim blogu pojawił się kiedyś komentarz „Świetny post, zapraszam do siebie! superfajnyblog.pl” służący tylko reklamie bloga autora, która nierzadko jest dłuższa od samej treści komentarza. Taki blog raczej nie zapada w pamięci, a jeśli już to niekoniecznie pozytywnie.

7. Reklamy. No okej, na czymś trzeba zarabiać, ale reklamy na całą stronę albo niekończące się banery na pasku bocznym nie wyglądają dobrze i zdecydowanie rozpraszają. Zwłaszcza wtedy kiedy pasek boczny jest dłuższy od samego wpisu.

8. Dodawanie emotikonów w każdym zdaniu. Jasne, można użyć ich od czasu do czasu, ale bez przesady.

9. Nie dodawanie akapitów. Niby szczegół a denerwuje, zwłaszcza w długich postach, gdzie tekst staje się po prostu nieczytelny.

10. Błędy ortograficzne i stylistyczne. Nie jestem idealna i sama nierzadko też je popełniam, ale z pewnością chociaż raz trafiłeś na blog, w którym aż roiło się on błędów. Wróciłeś kiedyś na niego?


Jeśli wpis Ci się spodobał, koniecznie zaobserwuj bloga klikając w poniższy przycisk :)

27 komentarzy:

  1. Rzeczywiście, większość błędów, które wymieniłaś jest uciążliwych podczas czytania (np.długie ładowanie strony....)i jak najbardziej mogę się podpisać pod większością .

    OdpowiedzUsuń
  2. Zgadzam się z tymi punktami chociaż obserwacja hmmm no ale właśnie jak kto woli. Mnie tylko przeraza ze praktycznie co drugi blog to kosmetyki i moda oraz recenzje książek . Bardzo mało umiem znaleźć blogi tematyczne o zwierzętach czy fotografi albo podrozach czy cospalye. Te ostatnie to chyba marne szanse. Może źle szukam? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Zgadzam się z Tobą ale nie możesz się irytować, bo ktoś chce się zareklamować. Sama również zostawiam w komentarzach linki do swojego bloga ale nigdy nie piszę czegoś w stylu "super blog, wpadnij do mnie wwww..." Chcę, żeby autor bloga poczuł, że rzeczywiście czytałam jego wpis i mam na jego temat określone zdanie :) W kwestii błędów stylistycznych i językowych jestem w stanie je zaakceptować o ile nie są nagminne :) W końcu nie każdy ma lekkie pióro.

    nouw.com/roksanaryszkiewicz

    OdpowiedzUsuń
  4. Ze wszystkim się zgadzam, a reklam szczególnie nie lubię. Wiem już też jak to jest z obs i kom. Po prostu przecudnie. Ktoś raz Cię z musu obejrzy, a potem więcej nie zajrzy. Długo ładujące się strony też znam. Odechciewa się przy nich czytania.
    Dla mnie za mało jest blogów z opowieściami, bo lubię sobie nie tylko popisać, ale również popisać.

    OdpowiedzUsuń
  5. I z błędem napisałam. Przepraszam. Miało być poczytać.

    OdpowiedzUsuń
  6. Cześć. Jestem u Ciebie pierwszy raz - zaciekawił mnie tytuł :)
    Najbardziej co mnie denerwuje to wymieniony przez Ciebie punkt 1. Przestałam już nawet obserwować większość grup na fb poświęconych blogowaniu bo lista blogów kom/kom obs/obs mnie po prostu dobijała. Przerwy sama niestety robię, choć zdaję sobie sprawę że gdybym publikowała regularnie posty miałabym większą liczbę czytelników. Kradzieży nigdy nie zrozumiem i zgłaszam konta (ale to tyczy się instagrama) które podwędzają czyjeś zdjęcia. No i to co mnie dobija to spamowanie... "piękny blogasek! wejdz do mnie" wrrrr na samą myśl mi źle.
    Pozdrawiam serdecznie :) @beata.kobiela

    OdpowiedzUsuń
  7. Dla mnie błędy ortograficzne i stylistyczne są najważniejsze i na to zwracam największą uwagę przy pisaniu swoich postów!:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wymieniłaś chyba celnie większość grzechów:). Jeżeli chodzi o mnie to ja teżnie zawsze mam czas napisać coś nowego i stąd te przerwy. ALe chyba lepiej, żeby napisać coś rzadziej, ale bardziej wartościowego? Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  9. Niby każdy o tych błędach wie, ale co do czego to zdarza się nam je popełniać. Fajnie, że wszystkie te niedociągniecia opisałaś. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Uff staram sie ich nie popelniac, choc poczatki byly trudne ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Punkty: 1, 3,4, i 6. Jeśli widzę któryś z tych to już wiem, że raczej nie wrócę, aaa i jeszcze dodawanie linków do sowich blogów w komentarzu. Sorry, ale nie tędy droga.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja wiem, że popełniam dużo błędów, ale myślę sobie - przynajmniej piszę po polsku, zdałam maturę z polskiego, a to i tak więcej niż wiele osób, które od urodzenia wychowały się w Polsce ^^

    OdpowiedzUsuń
  13. Ha, z 2 to i mogę śmiało powiedzieć że i o mnie. Czesto znikam i powracam, ale jeszcze się na tyle nie ogarnęłam z systemem pracy, żeby być systematyczną, ale .. nadal się staram! I w sumie podpisuje się pod tymi punktami.. serduszka w tle? Ja bym dodała jeszcze muzyke - bo fakt faktem, gusta są różne.. a jak słyszę muzykę, z którą kompletnie się nie lubię to i jakoś tak zniechęca mnie bycie na owej stronie :P
    Miłego dnia! - To ja, od tego kubka kawy :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Trafione w punkt! Trochę grzeszę ;) Błędów pilnuję, czasami poprawiam wpis 2-3 dni po publikacji. Pojawiam się i znikam, mam noworodka w domu :( więcej zdjęć z chińskich współprac niż kosmetyków :( Ale próbuję nadrabiać ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Zgadzam się.
    Pomimo iż u mnie także są błędy ortograficzne to naprawdę denerwują mnie posty w których co drugie zdanie ma jakąś literówkę. :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  16. Zgadzam się w 100 %. Wprawdzie punkt 2 mnie trochę dotyczy, ale mam nadzieję że się poprawię. A najbardziej mnie irytuje zachowanie z punktu 1 i 6, które w sumie się łączą. Ja wprawdzie dopiero zaczynam, ale nie chciałabym mieć sztucznego tłumu u siebie, już wolę pisać w eter. :-)

    OdpowiedzUsuń
  17. Zgadzam się ze wszystkim. W blogosferze jestem od ponad 3 lat i popełniłam w tym czasie niejeden błąd. Jak nie wygląd kitowy, czcionki powywijane i nie wiadomo co tutaj właściwie jest napisane to w dodatku posty... Jak sobie przypomnę co ja na moich obu blogach pisałam, to aż śmiać mi się chcę. Kiedyś to pełno błędów robiłam i emotek używałam dosłownie w każdym zdaniu i żeby chociaż było to po jednym. Większość zdań to było ,,Bla bla bla :) ^^ :*". Ja na prawdę coś takiego robiłam! Po za tym na blogach oczywiście gościło kiedyś u mnie mnóstwo zbędnych liczników, gadżetów i innych bzdetów, które nie wnosiły pożytku i tylko rozpraszały w czytaniu. Na szczęście się ogarnęłam i naprawiłam z czasem moje błędy, ale oczywiście nadal nie jest idealnie (czyt. nieregularne posty, raz są 4 razy w tygodniu, raz 2, raz w ogóle). Staram się jednak jak mogę i dążę ku dobrej drodze :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Powolne ładowanie się strony często wynika z wielkości wstawianych zdjęć. Dziewczyny po prostu robią foty i wrzucają bez zmniejszenia rozmiaru i to jest coś co mnie doprowadza do białej gorączki! A co do reklam, to zdarzyło mi się wejść na bloga, gdzie najpierw załadowały się reklamy, a dopiero po chwili wygląd i treść bloga, to było naprawdę słabe:/

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja się nie zgodzę co do 2. Ja sama nie mam możliwości pisać regularnie, bo mój tryb życia jest niesamowicie nieregularny, także mi w ogóle nie przeszkadza, że ktoś nie dodał wpisu w tym miesiącu, ale ciągle tam jest ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Nieraz dostałam komentarz z linkiem do bloga czy wpisu, który był dłuższy niż sam komentarz, a co najlepsze, czasem widywałam komentarze, które nie miały nic wspólnego z wpisem lub komentarz typu "fajny, krem, zapraszam do mnie" - hallo, ale we wpisie mówię o dwóch kremach hehe ;)
    Osobiście sama zostawiam komentarze u innych, ale zawsze czytam wpis, choćby najważniejsze jego części, kiedy jest bardzo długi i mówię co myślę, nigdy nie zostawiam linku, bo to faktycznie denerwujące. Dzięki temu inni mogą się dowiedzieć o mnie, a i jak poznałam wiele ciekawostek oraz świetnych kosmetyków z postów publikowanych przez inne osoby :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Podpisuję się pod wszystkim :)

    OdpowiedzUsuń
  22. O tak! Najbardziej gryzie mnie 10 punkt :) Do kom/kom jestem nastawiona pozytywnie dopóki komentarze nie wyglądają tak jak w punkcie 6. :D Obserwacjami też "się wymieniam" jeśli ktoś mnie zaobserwuje, a ja wchodząc na jego blog jestem szczerze zachwycona, treści mnie intrygują, całość mnie urzeka. *paulacierpiak*

    OdpowiedzUsuń
  23. Jaki wpływ ma autor bloga na długi czas ładowania strony? Czy wolne ładowanie nie jest wyłącznie winą łącza po stronie odbiorcy? Pytam bo nie wiem, nie wiem też jak szybko ładuje się mój blog (u mnie ładuje się błyskawicznie).

    OdpowiedzUsuń
  24. Nie każdy z wymienionych błędów jest moim zdanie rzeczywiście błędem ale to już oczywiście zależy od zdań i gustów. Jednak temat wpisu jak najbardziej ciekawy
    Obserwuję!
    Zza Obiektywu

    OdpowiedzUsuń
  25. ja również mam problem ze zbyt długimi przerwami ale niestety czasami są sprawy ważne i ważniejsze :(

    OdpowiedzUsuń
  26. Oj tak, nie ma to jak czekać w komentarzu na jakąś opinię, a zamiast pojawia się tylko chamska reklama. Ale sama grzeszę i wrzucam kiedy chcę, ale jest to spowodowane etapem życia, na którym jestem.

    OdpowiedzUsuń

♥ Nie wymieniam się obserwacjami i komentarzami
♥ Niezalogowani użytkownicy również mogą komentować
♥ Weryfikacja obrazkowa wyłączona
♥ Przyjmuje krytykę - byle by była ona uzasadniona