Szukaj na tym blogu

21 maj 2017

Jak stworzyć szablon na bloga? Przydatne linki


O nowym szablonie myślałam już od dłuższego czasu. Chciałam, aby mój blog wyglądał profesjonalniej i bardziej przejrzyście. Zdecydowałam się więc na kafelkowy układ postów i jednokolumnowy układ bloga. Oprócz tego nie mogło zabraknąć mojego ulubionego efektu parallax-scrolling .




Logo

Zależało mi na czymś estetycznym, ale nie miałam żadnego pomysłu na swoje logo. Tutaj z pomocą przyszła moja przyjaciółka — Wiktoria, która zaproponowała, aby logo składało się z trójkątów, ponieważ na moim blogu często pojawiają się playlisty. Początkowo przypominało raczej symbol odtwarzania, ale dodałam kilka elementów i obróciłam je w różne strony, dzięki czemu powstało obecne logo. Jestem z niego bardzo zadowolona, daj mi znać, czy tobie też się podoba!













Co sądzisz o nowym szablonie? Jeśli znasz inne przydatne strony, które warto byłoby tu umieścić, podlinkuj mi je w komentarzu :) 




⬅Wpis okazał się przydatny? Koniecznie podziel się nim z innymi!

8 komentarzy:

  1. Praca nad wyglądem bloga jest wbrew pozorom czasochłonna i trudna :)
    Szablon masz śliczny :)
    Pozdrawiam, Sylwia :)
    W wolnej chwili zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W moim przypadku było o tyle trudniej, że sama nie byłam do końca pewna czego chcę i kilka razy zmieniałam koncepcję, pomimo tego że szablon był już niemal gotowy.

      Dziękuję :)

      Usuń
  2. Ja od ponad 10 lat prowadzę forum blogowe, na którym poruszamy tematy dotyczące blogosfery. Dział bloggera / blogspota jest najbardziej rozbudowany. Ma ponad 1100 wątków związanych z konfiguracją i modyfikacjami szablonów systemowych oraz pobranych z internetu.

    Jeżeli chodzi o szablon:
    Podczas pracy nad wyglądem zwracaj uwagę na to jak prezentuje się na komórce, bo obecnie coraz więcej osób przygląda internet na telefonach. Parę wskazówek znajdziesz w wątku: czy Twój blog jest mobile-friendly?, w którym podrzuciłem odnośniki do odpowiednich narzędzi oraz dyskutowałem z blogerami na ten temat.
    Do tego polecam zainteresowanie się kanałem witryny, bo udostępniasz tam całe wpisy, zamiast zajawek. Sugeruję ręczne skracanie postów i odpowiednią konfigurację RSS, bo obecnie javascript na stronie głównej robi kafelki tylko wizualnie, w rzeczywistości treść nadal wczytywana jest w całości.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dosyć często zaglądam na to forum :)
      Sprawdzałam, jak szablon prezentuje się na komórce i szczerze mówiąc nie jestem do końca zadowolona. Przejrzałam wiele internetowych tutoriali mówiących o tym co zrobić, aby zmienić "gotowy" szablon na responsywny. Niestety za każdym razem coś się nie udawało. Wciąż próbuję uzyskać taki efekt na swoim drugim blogu "do testów". Spróbuję skorzystać z twoich rad, może to coś da.

      Pozdrawiam.

      Usuń
    2. Jednak nie na tyle często żeby o nim pamiętać i uwzględnić w swoim zestawieniu :-P? Nieskromnie napiszę, że to chyba największa baza w Polsce jeżeli chodzi o kwestie dotyczące modyfikacji bloggera. Powoli się dezaktualizuje, bo najnowsze szablony wprowadziły pewną rewolucję w kodzie, ale wątki na ich temat też się już pojawiają.

      Zmiany systemowego szablonu zacznij od przełączenia komórkowego widoku na niestandardowy. Wtedy zadziałają wszystkie modyfikacje jakie wprowadzisz do źródła ;-) O włączaniu i wyłączaniu gadżetów na określonych typach stron doczytasz na forum.

      Usuń
    3. Nie dodałam go, ponieważ nie korzystałam z niego przy tworzeniu szablonu, ale faktycznie, innym może się przydać. Tak więc dodałam je już do postu :)

      Usuń
  3. Dziękuję serdecznie za polecenie mojego bloga - jest mi bardzo miło :)

    OdpowiedzUsuń
  4. oj tak ja ostatnio też się wzięłam za szablon. Wydawało mi się, że jest zbyt infantylnie na blogu - układ kafelków 2 obok siebie + sidebar bardzo lubię. Ale holograficzne pastelkowe tło już przestało mi pasować. Na lato ustawiłam kwiatki, zobaczymy jak długo się nie znudzę :D

    OdpowiedzUsuń

♥ Nie wymieniam się obserwacjami i komentarzami
♥ Niezalogowani użytkownicy również mogą komentować
♥ Weryfikacja obrazkowa wyłączona
♥ Przyjmuje krytykę - byle by była ona uzasadniona