Szukaj na tym blogu

23 kwi 2017

Egzamin gimnazjalny 2017 | Co dalej? + Porady

Źródło: http://gratisography.com/

Jeśli śledzisz mnie na Facebook'u, to z pewnością wiesz, że kilka dni temu pisałam egzamin gimnazjalny. W tym poście opiszę Ci swoje spostrzeżenia i rady, jak dobrze go napisać.
 Poszło mi całkiem nieźle (z jednych przedmiotów lepiej, z drugich gorzej). Ogólnie jestem z siebie zadowolona. 

Poniżej zostawiam kilka rad, które mam nadzieję, że Ci się przydadzą. Przede wszystkim    nie stresujcie się i dokładnie czytajcie treści zadań. 

Większość odpowiedzi znajduje się w tekście. Wystarczy, że będziecie mieli jakiekolwiek pojęcie o epokach i stylach. Warto też wiedzieć, jakie wydarzenia następowały po sobie. 


  • Powtórz krótkie i długie wypowiedzi pisemne.
  • Przeczytaj streszczenia lektur.
  • Czytaj dokładnie teksty do zadań. 

Oprócz powtórzenia wzorów z fizyki, nic innego nie przychodzi mi do głowy.


Warto powtórzyć wzory. Oprócz tego większość zadań opiera się na umiejętności logicznego myślenia. 

Praktycznie co roku, budowa zadań jest taka sama, więc warto przejrzeć sobie testy z poprzednich lat
Dobrym sposobem na nauczenie się języka jest oglądanie seriali/czytanie książek w języku, którego chcemy się nauczyć, czy chociażby tłumaczenie tekstów piosenek, których słuchamy.


Co dalej?

Na razie, zamierzam pójść do technikum informatycznego. I oczywiście nie zamierzam rozstawać się z blogiem :) 


A Ty, pisałeś już egzamin, czy jest on dopiero przed tobą? 

5 komentarzy:

  1. Ja też pisałam i jestem z siebie dumna :) najgorzej poszła mi matma - około 70%, a najlepiej polski - 100%! Ja najczęściej robię błędy przez niedokładne czytanie zadania. Przez coś takiego zrobiłam jeden błąd na angielskim i mam 97%

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gratuluję, świetny wynik! Jak dla mnie, najgorsze były przedmioty przyrodnicze. Ale to pewnie dlatego, że ich nie lubię :')

      Usuń
  2. Ja egzamin piszę za rok, oglądałam testy i temat był okropny, nie wiem, czy napisałabym o tym chociaż kilka słów...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja kiedy zobaczyła m temat rozprawki, zastanawiałam się, co to znaczy ''sprawcza moc marzeń''. Przez cały czas nie byłam pewna, czy na pewno dobrze go zrozumiałam. Zresztą, wciąż nie jestem pewna :/

      Usuń
  3. Fajny tekst, które wszystko mówi prosto i zwięźle, ale sądziłem że powiesz więcej o tym co dalej. Zaś jeśli 0 mnie chodzi, to do egzaminu przystąpię za dwa lata, jeśli w ogóle dalej będę w Polsce.
    Zapraszam przy okazji do mojego bloga.
    https://mojezycioweopowiadania.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

♥ Nie wymieniam się obs i kom
♥ Niezalogowani użytkownicy również mogą komentować
♥ Weryfikacja obrazkowa wyłączona
♥ Przyjmuje krytykę - byle by była ona uzasadniona