Szukaj na tym blogu

19 mar 2017

„Na szczyt i z powrotem.” Autobiografia Toma Jonesa.

Źródło: http://gratisography.com/

Tom Jones (właściwie Thomas Jones Woodward)- znany niemal wszystkim, twórca takich hitów jak She's A LadyIt's Not Unusual, czy Sex Bomb.  23 listopada 2016 roku napisał własną autobiografię pt. ,,Na szczyt i z powrotem''.

Thomas urodził się w małym, górniczym miasteczku na południu Walii. Już w wieku 16 lat poślubił swoją szkolną miłość — Lindę  która zmarła 10 kwietnia 2016 roku, czego mężczyzna nie zdążył opisać w książce. Byli małżeństwem przez  59 lat. Miesiąc po ślubie, na świat przyszedł Mark   syn młodej pary.

Autobiografia napisana jest w tak niezwykły sposób, że mamy wrażenie, jakby Tom był naszym dobrym kumplem zwierzającym się ze swoich porażek i sukcesów, dzielący się z nami swoimi przemyśleniami i historią swojego życia. Jednak pomimo tego, książkę czytało mi się bardzo ciężko. Nie jestem miłośniczką biografii, jednak zdecydowałam się zamówić tę książkę ze względu na ciekawy styl pisania autora, który bardzo przypadł mi do gustu [szczególnie cięte, walijskie poczucie humoru]. Nie spodobała mi się natomiast szczegółowość, z jaką Thomas opisywał większość sytuacji [choć dzięki temu, łatwiej nam je sobie wyobrazić]:

''Nie grozi mi praca w kopalni (dzięki ci, gruźlico), więc idę do biura zatrudnienia dla młodzieży w Pontypridd, gdzie w zakurzonym pokoiku oznajmiam znudzonemu, smętnemu urzędnikowi w wymiętym, szarym garniturze, że całe życie chciałem pracować w garbarstwie. Wymyślam to oczywiście na poczekaniu. (Choć prawdą jest przynajmniej to, że zawsze miałem słabość do skórzanych kurtek).'' 1 

oraz przeskakiwanie autora między czasami. Raz opowiada o danym wydarzeniu w czasie teraźniejszym, a chwilę później w czasie przeszłym. Jednak mimo wszystko, wydaje mi się, że książka jest warta przeczytania. Szczególnie przez miłośników Toma Jonesa.



Źródło: http://www.wsqn.pl

  • Autor: 
    Tom Jones
  • Tytuł oryginału: 
    Over the Top and Back: The Autobiography
  • Tłumaczenie: 
    Jakub Michalski
  • Data wydania: 
    23 listopada 2016
  • Cena okładkowa: 
    44,90 zł
  • Format: 
    140 x 205 mm
  • Liczba stron: 
    400 tekst i 16 zdjęcia
  • ISBN: 
    978-83-7924-623-6






1  T. Jones, Na szczyt i z powrotem. Autobiografia, tłum. J. Michalski,  Kraków 2016, SQN, str. 47.


2 komentarze:

  1. Powiem szczerze, że miłośniczką Toma Jonesa nie jestem, ale taka książka może być całkiem ciekawą lekturą. Taki człowiek na pewno musiał wiele przeżyć.
    Hmm, może nawet w najbliższym czasie po nią sięgnę. Dla ciętego poczucia humoru wszystko ;D.
    Pozdrawiam,
    Sowa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również, po książkę sięgnęłam z ciekawości. Jeśli już ją przeczytasz, to koniecznie daj mi znać, co o niej sądzisz :)

      Usuń

♥ Nie wymieniam się obs i kom
♥ Niezalogowani użytkownicy również mogą komentować
♥ Weryfikacja obrazkowa wyłączona
♥ Przyjmuje krytykę - byle by była ona uzasadniona