Szukaj na tym blogu

6 sty 2017

Tarryn Fisher - ,,Margo'' [Przedpremierowo]

Książka, którą czytałam bez przerwy i na temat której, rozmyślałam przez ostatnie dni. Nie mogłam się doczekać, aż  się nią z Wami podzielę. I kiedy już ją skończyłam, to... nie wiedziałam co napisać.
Według mnie książka ma ogromną szansę stać się światowym bestselerem. 

Margo mieszka w rozpadającym się domu - ,,Pożeraczu''. Wszystko w nim jest okropne i przerażające. Łącznie z matką bohaterki, która zdaje się już być jego częścią. Margo nigdy nie poznała swojego ojca, natomiast jej rodzicielka, już dawno przestała traktować ją jak córkę. Stała się ona dla niej jedynie służącą. Nastoletnia dziewczyna wkrótce poznaje Judah'a - niepełnosprawnego chłopaka z sąsiedztwa. Szybko znajdują wspólne tematy do rozmów. Margo staje się przy nim odważniejsza, pewniejsza siebie, zmienia swój wygląd i zaczyna walczyć o lepsze życie dla siebie i innych. Gdy w okolicy ginie siedmioletnia dziewczynka, przyjaciele rozpoczynają prywatne śledztwo. Według mnie to przełomowy moment w książce. Margo w tym momencie ukazuje swoją prawdziwą naturę. 

Czytając ''Margo'', zaczynałam gubić się w tym, co jest prawdą, a co kłamstwem. Z pewnością niektóre małe miasteczka, mają w sobie coś z Bone. Niektórzy ludzie, mają w sobie coś z Margo. A niektórzy mieszkańcy małych miasteczek, chcą się z nich wyrwać. Ale bez wątpienia uda się to tylko najbardziej zmotywowanym, ambitnym i silnym osobom. I choćby ktoś taki wyjechał na drugi koniec świata, jego  pochodzenie zostanie z nim na zawsze. Można wyjechać z ''Bone''.  Ale nie można o nim zapomnieć.
Z pewnością jest to jedna z najbardziej zaskakujących książek, jakie miałam okazję przeczytać. Kiedy już jesteśmy niemal pewni, że akcja się ustabilizowała, pojawia się coś zupełnie nowego. Gdy zaczęłam ją czytać, nie sądziłam, że  historia rozwinie się w taki sposób.
Z twórczością Tarryn Fisher spotkałam się po raz pierwszy, ale jestem pewna, że nie ostatni.




  • Autor: 
    Tarryn Fisher
  • Tytuł oryginału: 
    Marrow
  • Tłumaczenie: 
    Agnieszka Brodzik
  • Data wydania: 
    11 stycznia 2017
  • Cena okładkowa: 
    34,90 zł
  • Format: 
    135 x 210 mm
  • Liczba stron: 
    ok. 320
  • ISBN: 
    978-83-7924-784-4
Przeczytaj fragment


Błagam Was, żebyście się nie krzywdziły. Nie cięły swojej skóry, nie połykały tabletek, nie zapijały bólu. Nie oddawały się tak łatwo mężczyznom, by poczuć się ważnymi. Przestańcie nazywać się bezwartościowymi. Przestańcie zalewać się żalem. Przestańcie rozpamiętywać swoje porażki. ~ Tarryn Fisher  ,,Margo''
Smutek to emocja, której możesz zaufać. Jest silniejszy niż wszystkie inne. Przy smutku radość wydaje się chwilowa i niepewna. Smutek trwa dłużej, jest trwalszy i z taką łatwością zastępuje pozytywne uczucia, że nawet nie poczujesz zmiany, gdy znajdziesz się w jego okowach. ~ Tarryn Fisher ,,Margo''
Żeby być naprawdę szczęśliwą, musisz tego chcieć. Choćby życie ci się skomplikowało, musisz zaakceptować to, co się stało, porzucić ideały i nakreślić nową mapę prowadzącą do szczęścia. ~ Tarryn Fisher ,,Margo''
Obserwując go, zastanawiam się, czy ktoś taki jak ja, kto nigdy nie zaznał miłości, jest do niej zdolny - czy rozpoznałby to uczucie, gdyby pojawiło się w jego życiu? ~ Tarryn Fisher ,,Margo''
(...) ludzie są zbudowani do życia z cierpieniem. Słabi ludzie pozwalają, by ból ich udusił, doprowadzając do powolnej, emocjonalnej śmierci. Silni ludzie wykorzystują ból, Margo. Używają go jak paliwa. ~ Tarryn Fisher ,,Margo''
Ludzie, wiesz, nasi rodzice i przyjaciele, są tak zniszczeni, że nawet nie zdają sobie sprawy z tego zniszczenia. ~ Tarryn Fisher ,,Margo''
Dzieci nie powinny cierpieć. Nie powinny być samotne. Nie powinny czuć się niekochane. ~ Tarryn Fisher ,,Margo''
Są rzeczy, których nigdy nie robimy, bo ktoś napełnia nas strachem przed nimi, albo wmawia nam, że nie jesteśmy ich godni. ~ Tarryn Fisher ,,Margo''
Nie pozwól, by nienawiść cię zniszczyła. Inaczej stracisz duszę. ~ Tarryn Fisher ,,Margo''
,,Plusk'' może i był nierealistyczny, ale taka jest też miłość. Miło na nią popatrzeć, ale to głupota w nią wierzyć. ~ Tarryn Fisher ,,Margo'' 
Nie, marzenia nigdy nie są bez sensu. Marzenia to plany; dzięki nim twoje serce zaczyna bić, a kiedy zacznie, zaraz za nim podąża głowa. ~ Tarryn Fisher ,,Margo''
Wydaje mi się, że bycie chcianą to najlepsze uczucie ze wszystkich. Uczucie, które spaja twoje życie, daje ci cel istnienia. ~ Tarryn Fisher ,,Margo''

Wypisałam tylko kilka cytatów, więcej znajdziecie na moim profilu. Czytaliście tą książę?  Co o niej sądzicie?
Dziękuję wydawnictwu Sine Qua Non za możliwość przeczytania książki.

4 komentarze:

  1. Świetny post ciekawe cytaty:D

    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Ta książka jest... kosmiczna i niemożliwa! Do tej pory nie wiem co o niej myśleć i jak właściwie się skończyła. Jestem niesamowicie skołowana!
    Jednak wywołała pozytywną reakcję :)
    Pozdrawiam i zapraszam do przeczytania mojej recenzji:
    www.the-books-in-the-rye.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już zaglądam :)

      ****** SPOJLER ******
      Też byłam zdziwiona zakończeniem i wolałabym, żeby książka skończyła się w momencie w którym okazało się, że Judah nie żyje. Mam spory mętlik w głowie i mnóstwo pytań, na które próbuję znaleźć odpowiedź.

      Pozdrawiam!

      Usuń

♥ Nie wymieniam się obs i kom
♥ Niezalogowani użytkownicy również mogą komentować
♥ Weryfikacja obrazkowa wyłączona
♥ Przyjmuje krytykę - byle by była ona uzasadniona