Szukaj na tym blogu

25 wrz 2016

Powstańcie póki możecie. Przegląd Końca Świata.


Czy zawiodłam się na tym tomie? W żadnym wypadku! Cała seria jest spójna, wciągająca i niemożliwie wręcz zaskakująca. Myślę że to jedna z tych książek, która robi na nas tak piorunujące wrażenie, że nie mamy słów aby ją opisać.

Ale zacznijmy od początku.....
W tej części historia zostaje przedstawiona z dwóch zupełnie różnych punktów widzenia - Shauna i Georgii. Jak wiecie (lub nie) Shaun zastrzelił Georgię w pierwszym tomie. Jednak ''łaskawe'' CZKC postanowiło ją sklonować (cóż za dobroduszność), a co za tym idzie -  przywrócić do życia. Jak się jednak okazuje, jest ona tylko modelem pokazowym, który prędzej czy później zostanie wyeliminowany. Ale czy na pewno?
Znajdziemy tu jeszcze więcej (jakby to było możliwe!) spisków,  nowych postaci i co najważniejsze - zombie!

Nie lubicie horrorów? Zjawisk nadprzyrodzonych? Kryminałów? Nie szkodzi. Ja też ich nie lubiłam. Dopóki nie sięgnęłam po pierwszy tom Przeglądu Końca Świata.

Nie mam pojęcia, jak się czuję, kończąc serię. Żałuję, że nie powstało więcej tomów. Bardzo przywiązałam się do nieco ''psychopatycznego'' sposobu myślenia myślenia autorki (w dobrym sensie oczywiście), ekipy Przeglądu Końca Świata, spisków i zombie.

Z pewnością jest to książka, po którą warto sięgnąć. Choćby dlatego że nadchodzi jesień, a Wy zapewne szukacie czegoś do poczytania. Nie dajcie się dłużej przekonywać. Zaproście ekipę Przeglądu Końca Świata do siebie. Z nimi po prostu nie można się nudzić!

______________________________________________________________________________________________

Najlepsze (według mnie) cytaty z książki:


Jeżeli mamy już upaść, zróbmy to z hukiem.
- Pamiętasz, co powiedziałem o komarach?- Co dokładnie? - zapytała Maggie. - Tę przerażającą rzecz, tę naprawdę przerażającą rzecz, czy może tę autentycznie przerażającą albo tę, przy której samobójstwo wydaje się doskonałym pomysłem na wolny wieczór?
Nic nie jest warte czyjeś śmierci.
Przed przeszłością nie da się uciec. Dogoni cię nawet po śmierci.
A więc postanowione. Wszyscy zginiemy. Cudownie.
Powstańcie póki możecie.
Szaleństwo ma swoje plusy.
(...) Postanowili zostać gwiazdami w największym reality show, jaki kiedykolwiek powstał. Blogowaniu.
Ludzie mogą być niebezpieczni, bo potrafią zabijać każdego, kto się z nimi nie zgadza. 
- Masz! - Lisica podała mi rewolwer, a Shaunowi krótki półautomat. Dziewczyna rozdawała broń, szczerząc zęby jak dzieciak w bożonarodzeniowy poranek. - Powystrzelamy ich jak kaczuszki, więc niech wszyscy się szykują!
- Ile razy zawiniliśmy, Shaun?  Ile... ile pytań zadaliśmy, zamiast siedzieć cicho? Ludzie umierają. (...) To przez nas?
______________________________________________________________________________________________

  • Autor:  Mira Grant
  • Tytuł oryginału:  Blackout
  • Tłumaczenie:  Agnieszka Brodzik
  • Data wydania:  27 sierpnia 2014
  • Cena okładkowa:  34,90 zł
  • Format:  145 x 205 mm
  • Liczba stron:  512
  • ISBN:  978-83-7924-168-2
______________________________________________________________________________________________
 
Przeczytaj Fragment:



Co ciekawego aktualnie czytasz? Lubisz twórczość Seanan McGuire? Koniecznie napisz mi o tym w komentarzu!


4 komentarze:

♥ Nie wymieniam się obs i kom
♥ Niezalogowani użytkownicy również mogą komentować
♥ Weryfikacja obrazkowa wyłączona
♥ Przyjmuje krytykę - byle by była ona uzasadniona