Szukaj na tym blogu

18 sie 2016

11 rzeczy, których nie nauczą Cię w szkole


Wrzesień zbliża się wielkimi krokami, a wraz z nim - szkoła. Nawet jeśli już ją skończyłeś, zapewne nie miałeś pojęcia o wymienionych tu faktach. Mam nadzieję, że post okaże się dla Ciebie interesujący, oraz że dzięki niemu, nabędziesz nową wiedzę. A może wiedziałeś już o którymś z poniższych punktów? Koniecznie poinformuj mnie o tym w komentarzu! 

Zjedzenie jabłka o poranku rozbudzi Cię bardziej, niż kubek kawy.


Thomas Edison bał się ciemności, więc wynalazł żarówkę.  Tak naprawdę, skopiował i udoskonalił pomysł Josepha Wilsona Swana. Swój pomysł opublikował rok później niż Joseph. Ostatecznie obaj wynalazcy doszli do porozumienia i stworzyli wspólne przedsiębiorstwo. Czytaj dalej...


 Kobiety trzy razy częściej niż mężczyźni, chorują na choroby reumatyczne. 


Biblia jest najczęściej kradzioną książką.


Charlie Chaplin zajął kiedyś trzecie miejsce w konkursie na swój sobowtór. 

Wszystkie łabędzie w Anglii są własnością królowej.


 Najwięcej rozmów telefonicznych rejestrowanych jest w Dzień Matki.


W 1979 roku [przez 30 minut] na Saharze padał śnieg. 


Przez całe życie, twoje oczy mają taką samą wielkość.  Według tego artykułu oczy rosną, a poprzednie stwierdzenie to mit.


Jajko Kinder Niespodzianka, jest zakazane w USA.


 Tylko 1-2% ludzi na świecie ma rude włosy.

Autor zdjęć: Ryan McGuire
Źródło zdjęć: Gratisography

Pozdrawiam,

43 komentarze:

  1. Rzeczywiście takich rzeczy nie naucza nas w szkole, a takie informacje byłyby na wstępie przed lekcją wprost genialne i zachęcające do dalszego słuchania nauczyciela.
    Fantastyczne ciekawostki, jak dla mnie Walt Disney, śnieg na Saharze i łabędzie w Anglii są na podium *.*

    doleczek-szczescia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. łoo o wielu z tych rzeczy nigdy wcześniej nie słyszałam a nawet nie pomyślałam xD
    świetne ciekawostki ;)
    Gdyby mówili o takich rzeczach w szkole, założę się, że o wiele przyjemniej by się do niej chodziło ^^
    Obserwuję i pozdrawiam serdecznie ;)
    http://lifebyyolo.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Odpowiedzi
    1. Ja wcześniej nie miałam o nich pojęcia :)

      Usuń
  4. Wow praktycznie o wszystkich rzeczach nie miałam pojęcia xx

    magdawiglusz.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Wow praktycznie o wszystkich rzeczach nie miałam pojęcia xx

    magdawiglusz.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że nabyłaś nową wiedzę ^^

      Usuń
  6. Fajnie wymyślony post. Ja tylko słyszałam o kinder niespodziance :*
    Zuzia For Style - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale fajne ciekawostki!
    dusiiiak.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Co niektórych rzeczy nas nie nauczą, a co niektóre uczą błędnie - Tomas Edison nie wynalazł żarówki, tylko skopiował pomysł Josepha Swana :)

    http://sysiadelrey.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sprawdziłam to i rzeczywiście masz rację! Zaraz dodam tą informację do postu :)

      Usuń
  9. Jeśli chodzi o oczy - rosną ;)
    http://www.okulistyka.com.pl/_klinikaoczna/index.php?strona=artykul&wydanie=41&artykul=710
    " Zaobserwowano wzrost średniej długości komory ciała szklistego z 14,55 mm u chłopców i 14,18 mm u dziewczynek w wieku 4-5 lat do 16,09 mm i 15,59 mm odpowiednio w wieku 13-14 lat."
    Czyli, jak widzisz - nawet w tak "późnym" wieku oczy rosną, ich rzekomo stały rozmiar od urodzenia to powszechnie powielany mit - zupełnie nieprawdziwy ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzeczywiście, bardzo ciekawy artykuł! Już dodaję tą informację do postu!

      Usuń
  10. Kto jest rudy ten jest wybrany. Zazdroszczę, ja musze się na rudy farbować by go mieć :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie farbuję swoich włosów, ale muszę przyznać że rudy kolor wygląda nieziemsko ^^

      Usuń
  11. Fajny post, chętnie przeczytałabym jeszcze więcej tego typu! O większości co prawda wiedziałam, ale zawsze można dowiedzieć się czegoś nowego :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możliwe, że stworzę całą serię postów tego typu :)

      Usuń
  12. O kurczę, nie wiedziałam większości, haha :D Najlepsze w tym konkursem na sobowtóra śmiałam się przez 5 minut. :D

    juliabloger.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja znalazłam tą informację dawno temu w zakamarkach internetu ^.^ Rzeczywiście, bardzo śmieszny fakt! :)

      Usuń
  13. O, fajne informacje :) Ciekawe, a chyba o to chodzi :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Dokładnie, tego nie uczą :)

    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Ale super, ze wszystkich tych faktów spotkałam się jedynie z pierwszym :P sporo się dowiedziałam, bardzo ciekawy post :) pozdrawiam!
    worldofloverance.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Niektore ciekawostki juz znalam, ale niektore to totalnie nowe wiadomosci dla mnie. Ciekawy pomysl na post. A i super wyglad bloga ;)
    (W.)

    OdpowiedzUsuń
  17. Tylko o jajku wiedziałam. Niewiedza boli !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przynajmniej poznałaś kilka nowych faktów :)

      Usuń
  18. Osobiście uważam, że to są fajne ciekawostki ale nie uczą ich w szkole bo absolutnie nie wnoszą one nic do życia oprócz fajnych tematów do rozmów. Rzeczy których nie uczą nas w szkole a POWINNI to np. Jak pisać dokumenty (CV, Podanie itd), która lokata w banku albo jaki kredyt jest bardziej opłacalny, jak przebiega rozmowa kwalifikacyjna, do jakiego urzędu udać się żeby coś załatwić albo chociażby co jest naszym obowiązkiem jako obywatela/właściciela firmy/właściciela nieruchomości.
    Tych rzeczy nas nie uczą a myślę, że mimo wszystko to są rzeczy MEGA ważne.
    Zainteresował mnie tytuł bo myślałam że wspomnicie o tym co ja wyżej ale to niestety tylko garść ciekawostek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również uważam, że powinni uczyć nas wymienionych przez Ciebie rzeczy.
      Pozdrawiam!

      Usuń
    2. Zgadzam się. W szczególności powinno się mówić o takich rzeczach, gdyż na pewno przydadzą się w życiu:)

      Usuń
  19. Ale fajne!! Bardzo lubię ciekawostki - krotko, zwięźle i na temat. Super pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń
  20. Fajnie że wspomniałaś o takich rzeczach :) Lecz myślę że Albert Einstein wynalazł żarówkę, lecz nie zabardzo umiał dostarczyć światło do całego miasta,a ten drugi tak.Tam samo było z pierwszym telefonem na świecie,każdy wie że telefon stworzył Aleksander Graham Bell, ale czy naprawdę?Grey (nwm jak się to pisze) wymyślił telefon pierwszy,lecz wniosek dostarczył Graham jako pierwszy. Mysślę żę tak jest teżz żarówką.

    OdpowiedzUsuń

♥ Nie wymieniam się obserwacjami i komentarzami
♥ Niezalogowani użytkownicy również mogą komentować
♥ Weryfikacja obrazkowa wyłączona
♥ Przyjmuje krytykę - byle by była ona uzasadniona