Szukaj na tym blogu

1 maj 2016

5 rzeczy, które warto wiedzieć przed założeniem bloga


W internecie każdego dnia, pojawiają się nowe strony/blogi. Coraz więcej osób podejmuje decyzję, o założeniu własnego kącika w sieci. O czym jednak warto wiedzieć, zanim zaczniemy blogowanie? W tym poście zebrałam rady, które mogą przydać się osobom, które chcą zacząć pisać.



 1. Strona
Musisz znaleźć stronę, na której założysz blog. Gdzie najlepiej założyć bloga? Zdania są podzielone. Najwięcej osób decyduje się jednak na Bloggera [na którym znajduje się także mój blog]. Jest on w pełni darmowy i daje bardzo dużo możliwości. Drugą równie popularną opcją jest Wordpress, na którym macie bardzo dużo różnych wtyczek. Istnieją również dziesiątki stron, na których możecie blogować za darmo. Nie będę się o nich wypowiadać, ponieważ nie miałam z nimi do czynienia. Możecie również założyć blog na własnej domenie, jednak na początku polecałabym wam darmowe strony. Dzięki nim przekonacie się, czy na pewno chcecie pisać.

2. Czas
Blog będzie zabierał ci bardzo dużą ilość czasu. Będziesz musiał:
-reklamować na różnych stronach,
-przygotowywać posty [co wbrew pozorom zabiera dużo czasu],
-wykonywać zdjęcia do postów,
- dbać o wygląd strony.  Musisz wykonać nagłówek, wyśrodkować tekst, dodać gadżety, stworzyć menu.... lista jest niesamowicie długa.  Możesz także pobrać gotowe szablony, ale musisz się liczyć z tym, że steki innych blogów będą miały taki sam wygląd, jak twój blog.



3. Cierpliwość
 Wbrew pozorom, po założenia swojego kącika w sieci, nie zyskasz od razu milionów wyświetleń i tysięcy obserwatorów. Potrzeba na to bardzo dużej ilości czasu i cierpliwości. Czytelnicy będą przybywać stopniowo, ale będziesz musiał ich do siebie przyciągnąć. Czym? Najlepiej dobrym tekstem i ładnymi zdjęciami.

4. Pomysł
 Musisz mieć pomysł na siebie i na swoją stronę. Ludzie nie lubią osób, które kopiują wszystko od innych. Musisz być oryginalny i kreatywny. Ludzie lubią osoby, które są wyraziste i niebanalne.

5. Ważne informacje
- Czytelnicy bez twojej pomocy, nie znajdą twojej strony. Musisz dać im o niej znać i ją reklamować. Pochłania to bardzo dużo czasu.
- Sztuczne statystyki? Jeśli już zdecydujesz się na założenie bloga, nie wymieniaj się obserwacjami i komentarzami. To nie jest dobry sposób, na znalezienie czytelników.
- Nie musisz mieć najlepszego sprzętu, ale pamiętaj że twoje zdjęcia muszą być wyraźne. Jeśli będziesz zamieszczał na swoim blogu zdjęcia zrobione w biegu, nie osiągniesz sukcesu.
-Pamiętaj że wśród twoich przyszłych czytelników znajdą się także hejterzy. Musisz być na to przygotowany.
-Musisz umieć pisać poprawnie. Jeśli popełniasz dużo błędów ortograficznych, to lepiej sobie na razie odpuść i popracuj nad tym [sama walczę z przecinkami].



Dodalibyście coś do tego wpisu?
---------------------------------------------------------------------
Pamiętacie jak mówiłam, że pracuję nad pewnym projektem na blogu, który będzie związany z muzyką? Pojawi się on już niedługo! 



63 komentarze:

  1. Zgadzam się z Tobą i myślę, że o najważniejszych rzeczach wspomniałaś. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Sama niedawno założyłam bloga, więc twój post jak najbardziej mi się przyda! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wszystkie te punkty sa bardzo wazne. Sama nie wiedzialam ze blog bedzie pochlanial tyle czasu ale nawet mi to nie przeszkadza bo lubie robic wszystko co z nim jest zwiazane

    magdawiglusz.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Wszystkie te punkty sa bardzo wazne. Sama nie wiedzialam ze blog bedzie pochlanial tyle czasu ale nawet mi to nie przeszkadza bo lubie robic wszystko co z nim jest zwiazane

    magdawiglusz.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak gorzej to z tym czasem, faktycznie blog trochę go pochłania...dlatego to zajęcie tylko dla osób z pasją.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo dobre rady i na pewno przydadzą się początkującym ^.^

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo dobre rady i na pewno przydadzą się początkującym ^.^

    OdpowiedzUsuń
  8. Masz rację,mimo że sama prowadzę krótko swojego bloga to przekonałam się że najwięcej czasu pochłania tworzenia posta. Jeżeli zrobię porządnie to wiem że mój czytelnik do w pewien sposób doceni np. komentarzem :)
    A co do przecinków- też walczę haha :P

    http://makeupwlosypielegnacja.blogspot.nl/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację, tworzenie postów jest bardzo czasochłonne.
      Pozdrawiam!

      Usuń
  9. Bardzo dobry post. Zgadzam się ze wszystkim co napisałaś.

    OdpowiedzUsuń
  10. Zgadzam się z Tobą w każdym punkcie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. ja bym jeszcze dodała systematyczność :) wbrew pozorom to też ogromnie ważna rzecz :) www.mowmikasia.blogspot.com - zajrzyj do mnie w wolnej chwili. stawiam dopiero pierwsze kroki po dwuletniej przerwie a jeżeli ci się spodoba - zaobserwuj :*

    OdpowiedzUsuń
  12. świetny blog:) --> http://impossibleinfinityy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Raczej o niczym nie zapomniałaś, ciekawy post :D

    martynakrysinska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. To wszystko prawda, szczególnie jeśli chodzi o cierpliwość, ja się jej uczę każdego dnia, małe sukcesy motywują, a dni zniechęcenia pozwalają zdystansować się do własnych słabości:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Idealnie podsumowałaś blogowanie, nic dodać, nic ująć ;)
    Swojego bloga prowadzę już od roku i zdaje sobie sprawę z tego jak trzeba się starać by przybyło nowych czytelników i jak wiele czasu potrafi pochłonąć przygotowanie postu. Wbrew pozorom to nie jest takie łatwe jak się wszystkim wydaje.
    Pozdrawiam typicalgr.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja mojego bloga prowadzę od niedawna, ale miałam wcześniej drugiego i nauczyłam się, że nie warto szukać obserwatorów na siłę. Tak jak napisałaś, trzeba dobrze pisać i czekać aż ktoś sam postanowi skomentować, bo mu się blog spodoba.
    Ogólnie fajnie zebrałaś te najważniejsze punkty :D
    Pozdrawiam :)
    Magymany.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Też walcze z przecinkami ale się staram. Postanowiłam zacząć na nowo z blogowaniem,tak by miało to ręce i nogi. Rady ciekawe.Pozdrawiam serdecznie!

    http://strong-power.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Wiele rzeczy można obejść. Istnieją darmowe banki zdjęć, dużo stron oferujących darmowe zdjęcia : weheartit itp. Problemy z ortografia i interpunkcją? Myślę, że to można wypracowywać w między czasie. Polecam przysiąść do posta ze słownikiem ortograficznym, dużo czytać i dużo pisać choćby do szuflady. Po za ty zauważyłam, że sporo blogerów, którzy mają problemy z pisaniem ma dużą popularność ( nie wiem czemu). Po za tym post spoko :) U mnie w jednym z cykli ( który dość mozolnie mi idzie) napisałam o procesie tworzenia posta. Pozdrawiam [www.nielegalna-strefa.blogspot.com]

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli chodzi o zdjęcia polecam pixabay.com , zdjęcia są darmowe, a baza dość obszerna. Niestety akurat w moim temacie bloga niewiele mogę tam znaleźć

      Usuń
    2. Na pewno przeczytam Twój wpis :) I oczywiście zajrzę na Pixabay.com :)

      Usuń
  19. Napisałasz że blogger jest darmowy, ja się tu nie zgadzam. Blogger ma limity , np. limit dodawania zdjęć.

    Ja jestem na tumblr i mimo minimalistki, jestem zadowolona z blogowania .

    Zapraszam na BLOGA

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jak dotychczas, nie spotkałam się z żadnym limitem.

      Usuń
    2. http://w--sieci.blogspot.com/2014/04/limity-na-bloggerze.html

      Usuń
    3. Nigdy nie słyszałam o żadnym z nich, ale mimo to, myślę że nie przeszkadzają w pisaniu bloga. Warto jednak o nich wiedzieć.

      Usuń
  20. To jak mój blog wygląda obecnie wyszło w czasie. Z początku miał być jedynie miejscem na moje zdjęcia. Obecnie dziele się na nim wszystkimi moimi pasjami i poświęcam mu dużo czasu. Ale lubię to :) Z tym co napisałaś na pewno się zgadzam. Nie lubię ludzi, którzy zakładają bloga na siłę, nie mając na niego właśnie konkretnego pomysłu ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ''To jak mój blog wygląda obecnie wyszło w czasie.'' - u było/jest identycznie :)

      Usuń
  21. Właśnie dziś powstał mój ,,kącik w Internecie ". Dziękuję za rady 😉

    OdpowiedzUsuń
  22. Bardzo przydatne te rady. Myślę, że dużo osób z nich skorzysta :)

    Pozdrawiam,
    > http://w-pogoni-za-idealem.blogspot.com/ <

    OdpowiedzUsuń
  23. Bardzo dużo osób nie przemyśli tego i zakłada bloga, po czym traci nim zainteresowanie po miesiącu. Bardzo przydatne rady dla tych co chcą dołączyć do blogsfery.

    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety, w sieci są miliony ''porzuconych'' blogów :/

      Usuń
  24. Dokładnie! Warto to wiedzieć :3

    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. Przydatne rady! :)
    vexnon.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  26. Zgadzam się w pełni, zwłaszcza jeśli chodzi o punkt - czas :) nie spodziewałam się, że prowadzenie swojej strony pochłania tak dużo czasu... ale warto!

    http://www.OtwartySalon.pl

    OdpowiedzUsuń
  27. Chyba nic więcej bym do tego poradnika nie dodała. Świetnie ujęte.:)

    OdpowiedzUsuń
  28. Przeczytałam Twój post na blogu wiktoriaz1 i od razu tu weszłam. Świetny blog! A i poradnik na pewno przyda się wielu osobom. To będzie chyba mój ulubiony blog. ~ Karo 12

    OdpowiedzUsuń
  29. Zdecydowanie przydatne rady dla początkujących:) Sama myslalam, ze tworzenie bloga to nic takiego, a naprawdę zabiera mnóstwo czasu :)

    http://mvrcelia.blogspot.com zapraszam na nowy post :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Blogerzy chyba zawsze ''cierpią'' na brak czasu :/

      Usuń

♥ Nie wymieniam się obs i kom
♥ Niezalogowani użytkownicy również mogą komentować
♥ Weryfikacja obrazkowa wyłączona
♥ Przyjmuje krytykę - byle by była ona uzasadniona