Szukaj na tym blogu

25 kwi 2016

Stephenie Meyer - ,,Zmierzch''



Nareszcie, po dłuższej przerwie, znalazłam czas na czytanie. Tym razem, postanowiłam zagłębić się w świat z książki ,,Zmierzch''. Znany tytuł, prawda? Zdaję sobie sprawę, że to bardzo popularna książka i postawiłam sobie ogromne wyzwanie, pisząc jej recenzję. Jeśli znajdziecie jakiś błąd w recenzji, napiszcie mi o tym w komentarzu. 

Pomimo tego, że powstała cała saga owych książek, jak i ekranizacje, zainteresowałam się nią dopiero niedawno i wreszcie miałam okazję ją przeczytać.
,,Zmierzch'', to pierwszy tom z sagi [o takim samym tytule]. Jej autorką jest Stephanie Meyer, 42-letnia amerykańska pisarka. Saga łączy cechy horroru, romansu i powieści o dojrzewaniu. 


Książka opowiada o historii 17-letniej Isabelli  Swan, która podjęła decyzję o powrocie do ponurego miasteczka - Forks, położonego w deszczowym stanie Washington. Bohaterka zamieszkuje w swym dawnym domu, wraz z ojcem Charliem, który spędził w miasteczku całe życie. Z ciężkim sercem, rozstaje się ze słonecznym Pheonix. Bella rozpoczyna naukę w nowej szkole, w której spotyka tajemniczą rodzinę Cullenów. Jej uwagę przykuwa nienaturalne piękno i wdzięk rodziny. Szczególną uwagę zwraca na Edwarda, którego stara się rozgryźć. Początkowo Edward stara się z całych sił, ignorować nową uczennicę, jednak z marnym skutkiem. Wkrótce rodzi się między nimi uczucie, które zostanie wystawione na próbę, przez szereg różnych, niebezpiecznych zdarzeń. I tu należy postawić sobie bardzo ważne pytanie - czy miłość między człowiekiem a wampirem jest możliwa? Czy Bella odnajdzie się wśród rodziny Cullenów? 









Czytaliście książkę, lub oglądaliście film? A może macie to w planach?
Trzymajcie się ciepło! ^.^

16 komentarzy:

  1. Ja przeczytałam całą serię już 3 razy,a obejrzałam kilkanaście :D Zmierzch to mój ulubieniec :)

    http://marysiaofficialblog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja niestety powiem ze dla mnie Zmierzch był totalna porazka zarówno film jak i sama ksiazka.

    OdpowiedzUsuń
  3. Książki nie czytałam, ale to tylko kwestia czasu. Film oglądałem i to z 5 razy całą sagę. Jest na co popsioczyć, ale nie będę zaczynać od nowa, jeśli się skusisz, to na moim blogu jest post- Peron 9 i 3/4. Tam troszku o filmie. Ciekawy wpis. Choć krótki. Muszę przeczytać tą sagę koniecznie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  5. Cześć! Najpierw może powiem kilka słów o samym tekście. Oprócz tego, że miałem kilka momentów, w których musiałem przeczytać zdanie kilka razy żeby ogarnąć (co może być efektem mojego zamulenia), to nie wyłapałem żadnych błędów. Tekst jest pisany ładnym, poprawnym językiem i to też wielki plus.
    Jeśli chodzi o Zmierzch to przeczytałem i obejrzałem wszystko, dlatego denerwuje mnie, kiedy ktoś jedzie po tej książce, a potem idzie pisać zboczone ff na wattpada. Nie każdy tekst musi być ambitnym arcydziełem. Mimo że gdybym teraz czytał Zmierzch, to pewnie odrzuciłbym to od razu, to uważam,że ta książka wcale nie jest taka zła. Tym bardziej, że moi rówieśnicy,którzy do czytania nie są za pozytywnie nastawieni chyba to czytają. Każdy lubi coś innego i należy to uszanować.

    Ja również zajmuję się recenzjami książek na tym blogu: book-journals.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Cześć! Najpierw może powiem kilka słów o samym tekście. Oprócz tego, że miałem kilka momentów, w których musiałem przeczytać zdanie kilka razy żeby ogarnąć (co może być efektem mojego zamulenia), to nie wyłapałem żadnych błędów. Tekst jest pisany ładnym, poprawnym językiem i to też wielki plus.
    Jeśli chodzi o Zmierzch to przeczytałem i obejrzałem wszystko, dlatego denerwuje mnie, kiedy ktoś jedzie po tej książce, a potem idzie pisać zboczone ff na wattpada. Nie każdy tekst musi być ambitnym arcydziełem. Mimo że gdybym teraz czytał Zmierzch, to pewnie odrzuciłbym to od razu, to uważam,że ta książka wcale nie jest taka zła. Tym bardziej, że moi rówieśnicy,którzy do czytania nie są za pozytywnie nastawieni chyba to czytają. Każdy lubi coś innego i należy to uszanować.

    Ja również zajmuję się recenzjami książek na tym blogu: book-journals.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam zmierzch! Ostatnio leciał w telewizji <3

    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. jest to jedna z lepszych sag jakie czytałam
    http://happinessismytarget.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Zmierzch to moja ulubiona seria! Obejżałam filmy po kilkanaście razy i nadal za każdym razem płacze! Jestem w trakcie czytania "księżyc w nowiu" i przy czytaniu mije emocje nie opadły! Pierwsza część tej sagi jest bardzo wciągająca! Fajnie, że napisałaś o niej recenzje! Ja od ponad 4 lat jestem ogromną fanką zmierzchu!

    Modny-kwiat.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja przyznam szczerze, że Zmierzch jest średnio w moim klimacie. Z pierwszej części przeczytałam książkę i widziałam film, ale później już się tym nie interesowałam ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Według mnie miłość między wampirem a człowiekiem nie jest możliwa. Ale autorka pokazuje, że jest inaczej. Czytając tę książkę jak i prawie całą resztę czasami wolałam by Bella wyjechała z Forks i zapomniała o wampirach. Moim zdaniem książka, a raczej seria byłaby ciekawsza gdyby Edward był jednym epizodem w życiu Belli, a nie całym życiem. Mimo to przy tej sadze fajnie się bawiłam. Chociaż ostatnia część zdecydowanie lepiej wypadła na filmie.
    Pozdrawiam
    Jadwiga z Zajęczej Nory

    OdpowiedzUsuń
  12. Pomimo wielu złych opinii ja jestem nieodwołalnie zakochana w powieści jak i w filmie. Ostatnio przeczytałam najnowszą część.A do całej serii wróce jeszcze nie raz. Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Moim zdaniem Zmierzch był średni, filmy obejrzałem, książki przeczytałem, ale do mnie zdecydowanie to nie przemawia.

    http://bitchyx18.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. uwielbiam zmierzch (Meg)

    http://styleandvital.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie czytałam ale oglądałam *-*
    Miło będzie jak wpadniesz ;)
    http://natkq.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

♥ Nie wymieniam się obserwacjami i komentarzami
♥ Niezalogowani użytkownicy również mogą komentować
♥ Weryfikacja obrazkowa wyłączona
♥ Przyjmuje krytykę - byle by była ona uzasadniona