Szukaj na tym blogu

16 lut 2016

Motywacja

Dzisiaj o motywacji... pierwszy post z moimi przemyśleniami. Denerwuje się, być może niepotrzebnie. Potrzebuję motywacji i być może wy też jej potrzebujecie. To właśnie dlatego powstał ten post. Skąd ją wziąć? Jak się z nią obchodzić - delikatnie,  czy może wręcz przeciwnie?




Najpierw zastanówcie się, jakiego rodzaju motywacji szukacie. Może to być motywacja do pracy, ćwiczeń, nauki, działania a nawet życia. Ok. wybraliście? Teraz zastanówcie się jak ją znaleźć. Możecie szukać pod łóżkiem, w puszce na ciastka czy w telewizji. Tam jej nie ma. Szukając takiej motywacji, zapominając się siądziemy na chwilę przed telewizorem z ciastkami i zmarnujemy kilka godzin. Oczywiście, mogliśmy je poświęcić na naukę, ćwiczenia. No ale po co, przecież jeszcze zdążymy. Nauczę się na juro... i tak przez cały rok. Jak wyrwać się z takiego koła? Przede wszystkim trzeba chcieć.  Naszą motywacją może być chęć zdobycia dobrych ocen, wyróżnienia, pochwały od szefa, wymarzonej sylwetki itp. Myślę że najlepszą motywację daje ulubiona piosenka, książka, mądry cytat i ludzie.
Następnym razem sprzątaj, ćwicz, pracuj, ucz się przy ulubionej piosence. Chyba że cię rozprasza, wtedy nie słuchaj jej na siłę. Pamiętaj że muzyka ma sprawić że praca stanie się przyjemnością, a nie udręką. 




Znajdź sobie cytat, który do ciebie przemawia, naucz się go i powtarzaj w chwilach, kiedy będziesz tego potrzebować. Poniżej 7 pięknych cytatów, które mogą wam pomóc:

1. Sukces osiągamy dzięki temu, czego nas nigdy nie uczono. Coco Chanel
2. Nie obchodzi mnie co o mnie myślisz, bo ja o Tobie nie myślę wcale. Coco Chanel
3. Jestem bardzo przyziemną osobą, ale moją pracą jest uczynić tę ziemię bardziej sympatyczną. ~Karl Lagerfeld  
4. Najlepszy czas na działanie jest teraz!  ~Mark Fisher 
5. Nie pozwól by to, czego nie możesz zrobić, miało wpływ na to, co możesz zrobić. ~John Wooden
6. Mury istnieją po to, by powstrzymywać ludzi, którzy nie pragną czegoś dostatecznie mocno. ~Randy Pausch
7. Nie poniosłem porażki. Po prostu odkryłem 1000 błędnych rozwiązań. ~Thomas Edison

Ludzie są najlepszą motywacją. Nie chce ci  się zrobić czegoś dla siebie? Zrób to dla innych. Nic tak nie motywuje, jak ludzie, na których ci zależy. 



Chcecie więcej przemyśleń?

15 komentarzy:

  1. Dokładnie czasem warto zrobić cos nie dla siebie a innych :)

    Zapraszam do obserwacji naszego bloga !:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo mądre słowa! :D

    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo podobają mi się takie posty :)

    Zapraszam do siebie jeśli jeszcze nie wpadłaś na mój blog http://kosmetycznaaska.blogspot.com/ :)
    Zachęcam również do komentowania i obserwacji.

    OdpowiedzUsuń
  4. super post:)
    zapraszam do siebie na nowy post: www.fflare.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Te cytaty są mega mądre i dają do myślenia! :)

    nowy wpis----> http://normalbutdidnot.blogspot.com/2016/02/142-shein-season-promotion.html

    OdpowiedzUsuń
  6. Ważne, aby mieć motywacje :) Pozdrawiam!

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. bardzo interesujące przemyślenia. ;) mnie w motywowaniu się do czegokolwiek najbardziej pomaga właśnie ulubiona muzyka - z nią zdecydowanie łatwiej wziąć się do roboty, bez względu na to, czym ona jest. ;)
    pozdrawiam.
    http://poprostumadusia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny post! :) interesująco piszesz :)
    Jeśli masz ochotę to wpadaj http://xvcly.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. niesamowite to co napisałaś !! ;)
    http://mskiniowa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Pod moim postem na Facebooku, w jednej z grup, w której akurat obie jesteśmy, uznałaś, że jesteś dumna z tego postu. Powiedzmy, że dlatego tu jestem, przyprowadziła mnie ciekawość, mimo, że bardzo nie lubię postów motywacyjnych, w dużej mierze opierają się na tym samym, puste zapewnienia autora, że wszystko będzie dobrze i tak dalej. Jednak nie o tym po lekturze wpisu chciałam Ci napisać. Kochana, czy Ty przypadkiem nie pisałaś tego na kolanie? To nie hejt, ale mam prośbę. Usiądź sobie obok mnie, nawet herbatę Ci zrobię, przeczytaj swój post jeszcze raz, na spokojnie. Widzisz te mnożące się jak króliki literówki? "Nogą mi się przydać"? No raczej nogą to można komuś kopa zasadzić tam, gdzie plecy tracą swoją szlachetną nazwę ;)
    PS. Masz świetnych czytelników, te jednozdaniowe komentarze, jakie to słodkie...

    Pozdrawiam, Kat de Wolf
    http://katdewolf.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja nie szukam motywacji chociaż czasami mam doła... Super cytaty na końcu. Inspirujesz.
    Imbirkowy blog klik!
    konkurs fotgraficzny klik!

    OdpowiedzUsuń
  12. Choć nie mój, ale polecam Ci blog rozwojowiec.pl Tam znalazłam ostatnio genialny tekst: motywacja wewnętrzna jest najsilniejszą motywacją, jaką możesz czuć. I faktycznie, po przeanalizowaniu wypowiedzi autora uznałam, że muszę swoje działania 'przeprofilować' i teraz nie biegam na siłowni, dla konkretnego celu, ale staram się czuć samą przyjemność biegania. I to jest to!
    Piękne cytaty umieściłaś w tym poście. Moja mama ma Coco Chanel na canvas. Obraz wisi w salonie i codziennie patrzy na niego. To też nieźle wzmacnia :)
    Pozdrawiam serdecznie!
    P.S. podziwiam zdolności do programowania/grafiki/rozwiązań IT. Coś takiego tu robisz, że tylko się bać, jak profesjonalnie będzie wyglądać za parę lat, gdy nauczysz się jeszcze więcej. Powodzenia w rozwijaniu talentu, bo jest niezły i warty czasu, który dla niego poświęcasz! :)
    Pomaga mi też ogromnie coś jeszcze, gdy mam chwilę zwątpienia i czuję, że zaczyna mnie przerastać dana sytuacja, opisałam to na swoim blogu. Możesz zajrzeć, jeśli szukasz fajnego tekstu do powieszenia na biurko. Mi bardzo pomaga: http://piorkonabiurko.blog.pl/2016/04/06/potegowanie-problemu-matematyka-dawno-za-mna/

    OdpowiedzUsuń

♥ Nie wymieniam się obserwacjami i komentarzami
♥ Niezalogowani użytkownicy również mogą komentować
♥ Weryfikacja obrazkowa wyłączona
♥ Przyjmuje krytykę - byle by była ona uzasadniona